1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy Univerzita Karlova
Zajímá vás, co se děje na fakultě? Přihlaste se k odběru bulletinu Jednička.

Pomůžeme vám

Potřebujete pomoc nebo informace a nevíte přesně na koho se obrátit?

Kontaktujte nás

Interaktivní webové simulátory Schola ludus pro 21. století

Interaktivní webové simulátory – Schola ludus pro 21. století

V zapojení multimediálních výukových her do výuky nachází své moderní uplatnění staré Komenského krédo „Schola ludus“ – škola hrou. Pro efektivní uplatnění simulačních aplikací je podstatné, aby je bylo možno provozovat na různých platformách a zařízeních. Od počátku tohoto století je zřejmé, že webová platforma je jediným společným prvkem uživatelských výpočetních zařízení, od chytrých telefonů přes tablety až k počítačům bez ohledu na operační systém, na kterém pracují. Internetové prohlížeče se v posledních několika letech zásadně změnily a staly se dnes tím, čím byl operační systém v minulém století. Kolektiv Oddělení biokybernetiky Ústavu patologické fyziologie 1. LF UK proto ve spolupráci s kolegy z USA vyvinul novou technologii tvorby simulátorů, které běží v internetovém prohlížeči na všech platformách a v různých operačních systémech. Jejich práci publikoval časopis Journal of Internet Medical Research.
86836

Technologie s názvem BodyLight.js (bodylight.physiome.cz), která je nabízena jako open-source, otevírá možnosti tvorby zcela nového druhu elektronických publikací, propojujících hypertext, multimédia a simulační hry spustitelné v internetovém prohlížeči. Umožňuje vytvářet elektronické učebnice nové generace, které využívají počítač, tablet či chytrý telefon nejen jako zobrazovací zařízení, ale také jako simulační nástroj provázející výklad pomocí simulačních her a interaktivních obrázků řízených simulačním modelem na pozadí.

klu

Název článku:

Development of In-Browser Simulators for Medical Education: Introduction of a Novel Software Toolchain

Časopis:

Journal of Internet Medical Research (IF 4,945)

Volume 21(7)

July 2019
Pages e14160

Web:
PubMed ID: 31271154

DOI: doi.org/10.2196/14160

Foto: archiv Ústavu patologické fyziologie

Hodnocení: spravovat