Zajímá vás, co se děje na fakultě? Přihlaste se k odběru bulletinu Jednička.

Pomůžeme vám

Potřebujete pomoc nebo informace a nevíte přesně na koho se obrátit?

Kontaktujte nás

PhD Student / PhD Studentka - Výzkum nádorové biologie lymfomů

Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta – pracoviště BIOCEV

nabízí pozici

PhD Student / PhD Studentka

Pracoviště: BIOCEV, Průmyslová 595, 252 50 Vestec (www.biocev.eu)
Havránek lab

Laboratoř se zaměřuje na základní výzkum nádorové biologie lymfomů (zhoubných nádorů vzniklých ve většině případů z B-lymfocytů) s rozsáhlými zkušenostmi nejen se základními technikami molekulární a buněčné biologie (mj. klonování, kultivace nádorových buněčných linií, průtoková cytometrie či genomické metody), ale také pokročilých metod jako vysoko-rozlišující mikroskopie, cílená editace genomu, či požití biosenzorů na FRET (Förster resonance energy transfer) principu.

Projekt: Mechanismy signalizace B-buněčného receptoru a aktivace protein kinázy B u lymfomů a jejich potenciál pro léčbu.
Inhibice signalizace B-buněčného receptoru či PI3K (phosphatidylinositol-3-kináza) /AKT (protein kináza B) signální dráhy lze zařadit mezi nové strategie léčby non-Hodgkinských lymfomů vzniklých z B-lymfocytů, avšak detailní popis iniciace signalizace z B-buněčného receptoru, přenosu jeho signálu či alternativních mechanizmů AKT aktivace je nezbytný pro identifikaci nových cílů pro jejich vysoce specifickou inhibici. Cíle navrhované studie zahrnují 1) popis interakce B-buněčného receptoru s jinými proteiny na povrchu buňky při propagaci signálu k AKT, 2) identifikaci na B-buněčném receptoru nezávislých mechanismů aktivace AKT, a 3) ověření terapeutického potenciálu inhibice či změny AKT aktivity. Studie má potenciál nejen zásadně přispět k našemu poznání dějů při signalizaci B-buněčného receptoru a mechanizmů AKT aktivace, ale popsat i nové cíle pro jejich vysoce specifickou inhibici.

Hledáme kandidáty se zájmem o studium nádorové biologie v rámci základního a pre-klinického výzkum nádorové biologie, kteří mají zájem se naučit široké spektrum pokročilých moderních metod.

Nabízíme práci v přátelském prostředí nové a dynamické skupiny se zavedenou zahraniční spoluprací, která působí v moderním vědeckém centru nabízející prvotřídní výzkumné zázemí.

Pozice je otevřená ihned (únor/březen 2018) s platovým ohodnocením v závislosti na odvedené práci a tříletou smlouvu s možností prodloužení.

Kontakt:
V případě zájmu zašlete životopis a stručný motivační dopis s přehledem profesních cílů (oboje v angličtině o délce max. jedné strany A4) na e-mail: ondrej.havranek@lf1.cuni.cz

Hodnocení: spravovat