TEST: DĚTSKÁ PSYCHIATRIE

 
Otázka č. 1: Pro vývoj mentálne retardovaného dítete je nejlepší
a) když je hned po narození umísteno v ústavu
b) když je po celý život vychováváno pouze v rodine
c) když je ve vlastní rodine a muže navštevovat kolektivní a výchovná zarízení se zdravými detmi
d) když je vychováváno v rodine a stýká se pouze s retardovanými detmi
Otázka č. 2: Specifické vývojové poruchy školních dovedností jsou zpusobeny
a) mentální retardací
b) vnejšími faktory školního prostredí
c) zrakovými a sluchovými vadami
d) címkoli z uvedeného
e) nicím z uvedeného
Otázka č. 3: Rodinné prostredí má nejvetší význam ve veku
a) predškolním
b) 6–l0 let
c) 18–25 let
Otázka č. 4: Pro lécbu enurézy je vhodný
a) melipramin
b) insipidin
c) beladonové preparáty
d) platí vše uvedené
Otázka č. 5: Schizofrenie v detství
a) má stejnou prognózu jako v dospelosti
b) má horší prognózu než v dospelosti
c) je nevylécitelná
d) má dlouhé období remise
Otázka č. 6: U hyperkinetických detí jsou vhodné tyto výchovné prístupy
a) casté telesné tresty
b) zákaz mimoškolních aktivit
c) výuka rozdelená do kratších casových úseku
d) vetší pocet domácích úkolu
e) méne castý kontakt s vrstevníky
Otázka č. 7: Mezi charakteristiky hyperkinetického syndromu pri poruchách soustredivosti u detí nepatrí
a) neklid
b) úcelnost zvýšené iniciativy
c) zvýšená gestikulace a pantomimika
d) agresivita
e) zvýšená aktivita
Otázka č. 8: Diagnóza specifické poruchy osobnosti je v detství
a) castá
b) nevyskytuje se vubec
c) rídká
d) užívá se až po 16. roce veku
Otázka č. 9: Elektivní mutismus se vyskytuje zejména u detí
a) mentálne retardovaných
b) nemocných maniodepresívní psychózou
c) úzkostných, odtažitých, s poruchami osobnosti
d) výchovne zanedbaných
Otázka č. 10: Hyperkinetické deti mají obvykle
a) nízký inteligencní kvocient
b) poruchy pozornosti
c) hrubé poruchy EEG epileptického charakteru
d) poruchy rustu dlouhých kostí
Otázka č. 11: Prognostický význam emocních poruch v detství je:
a) vetšina jedincu je normálních
b) vetšina jedincu onemocní schizofrenií
c) vetšina jedincu vykazuje asociální chování
d) vetšina jedincu trpí poruchami pameti a pozornosti
e) vetšina jedincu vyžaduje neurologickou péci
Otázka č. 12: Potreba citove a výchovne stálé osoby pro zdárný duševní vývoj dítete je nejvýraznejší ve veku
a) 0–4 roky
b)  6–12 let
c) 16–18 let
Otázka č. 13: K tikovým projevum patrí
a) koprolalie
b) palilalie
c) pokašlávání
d) platí vše uvedené
e) neplatí nic z uvedeného
Otázka č. 14: K hyperkinetickému syndromu nepatrí
a) porucha pozornosti
b) pocity ménecennosti
c) špatná regulace cinností
d) obsedantní syndrom
e) desihibice v sociálních vztazích
Otázka č. 15: Separacní úzkostná porucha v detství se projevuje
a) dysgrafií
b) lhavostí
c) tiky
d) odmítáním školní docházky
Otázka č. 16: Duvodem prijetí dospívajících na záchytnou stanici je nejcasteji
a) pocínající závislost na alkoholu
b) osamelé pijáctví
c) fetální alkoholický syndrom
d) neplatí nic z uvedeného
Otázka č. 17: Jestliže díte koktá, je vhodné zacít lécbu
a) ve veku 8–10 let
b) ješte pred nástupem školy
c) nelécit vubec, cekat, až z toho díte vyroste
d) v období dospívání
Otázka č. 18: Depresívní syndrom v detství se nevyskytuje pri
a) schizofrenii
b) mentální anorexii
c) hospitalismu
d) hyperkinetickém syndromu
Otázka č. 19: Citová deprivace v útlém detství zpusobuje
a) emocní poruchy
b) poruchy vývoje osobnosti
c) nic z uvedeného
d) vše uvedené
Otázka č. 20: Mezi príznaky Kannerova autismu patrí
a) opoždení reci
b) snížená potreba emocního kontaktu
c) úzkost pri poruchách stereotypu okolí
d) platí vše uvedené